9 Mart 2012 Cuma

Leyleklerin Yaşadığı Ülke, Sri Lanka

24 Ocak 2012 sabahı artık Hindistan’a veda ediyorum. Sri Lanka havayolları ile 40 dakikada Hindistan’dan Sri Lanka'nın başşehri Colombo’ya geldim. Havaalanında indiğimde Kandy’de kalacağım otelin şoförü beni bekliyordu. Şoförün ismi Sangha’ydı. Sangha 56 yaşındaydı. Ancak yaşına göre daha yaşlı görünüyordu. İngilizcesi çok iyi değildi. Kah el işaretleri kâh tarzanca bir şekilde birbirimizle anlaşmak zorunda kalacaktım. Sangha ile tanışma faslından sonra Colombo’dan Kandy’e doğru yolculuğumuz başlamış oldu. Yolda giderken Sangha’ya Kandy’ye varmadan önce öksüz fillerin bakım evinin olduğu Pennewale’de duracağımızı hatırlattım. Sanırım bu plandan haberi yoktu. Patronu Mr. Kachana ile anlaşmış olduğumu söyleyince sakinleşti ve yolumuza devam ettik. 2,3 saatlik yoldan sonra Penniwale’deydik. Öksüz Filler Bakım evinde turistlere yönelik program hazırlamışlardı. Her biri 2 saat sürüyordu. 2 saatlik program içerisinde fillerin beslenmesi, ormanda yürüyüş bunun başka bir adı da turistlerle fotoğraf çektirme son olarak ta nehirde yıkanmaca yer alıyordu.
Pinnewale’ya vardığımızda rutin programın on dakika önce başladığını öğrendim. Hemen biletimi alıp fillerin beslendikleri yere gittim. Fillerin bir kısmı besleniyor bir kısmı ise ormanda dolaşıyordu. Ormanda dolaşan fillerle fotoğraf çektirebiliyordunuz. Hepsi kocaman bir ailede gibiydiler. Ormanda dolaşma faslından sonra nehirde yıkanma faslı başladı. Büyük fil ailesi tozu dumana katarak köyün içinden geçerek yıkanmak üzere nehre doğru ilerlediler. Nehre geldiğimizde filler nehre girip suyun içinde keyif yapmaya başladılar. Nehirin içinde fillerin yanında bir de leylekler vardı. Sri Lanka sanki leyleklerin ülkesi gibiydi. Ve buradaki leylekler büyük baş hayvanların yanında dolaşmayı çok seviyorlardı. Uçan, oturan, yürüyen leyleklerin bir sürü versiyonunu görebiliyorsunuz. Bu kadar çok leylek gördükten sonra sanırım 2012’de pek evde oturmayacağım gibi görünüyor. Nehirde yüzen fil ailesi çok şekerdi. Geçmiş Tayland gezimden fillerin muzu çok sevdiğini biliyordum. Biraz muz satın alıp tabii bakıcılarının da iznini alarak bebek fili muz ile besledim. Dokuz muzu mideye indiren bebek fil elimdeki boş kese kağıdına uzanmaya başladı. Sonra anne fil ile birlikte fotoğraf çektirdik. Hayvanlarla olmak bana çok iyi geliyordu.Nehirde fillerle oynaşma faslı da bittikten sonra nihai noktamız olan Kutsal şehir Kandy’e doğru tekrar yola çıktık. Kandy’de kalacağım otelin ismi Kandy view. Otelin isminde de anlaşılacağı gibi tepede ormana bakan güzel manzarası vardı. Otele gelir gelmez hemen duş aldım ve sonra kendime otelin restaurantında güzel bir akşam yemeği ısmarladık. Yemeğimi yedikten sonra otelin sahibi Mr. Kavhana ile birlikte Sri Lanka'daki gezimi planladık. Plana göre ertesi gün Kandy şehri sonraki 2 günde ise Antik Şehirleri gezecektim. Sri Lanka'daki son günümde ise beni Negomba’daki otelime bırakacaklardı. Güzel bir plandı ama biraz yoğun bir program olacaktı. Bugün bayağı yorucu geçmişti. O gece erkenden yattım. Ertesi günkü gezi için kendimi toparlamam gerekiyordu. Şimdi de biraz Sri Lanka’dan bahsetmek istiyorum. ( kaynak: Wikipedia ve Sri Lanka halkı ) Sri Lanka Güney Asya'da, Hindistan'ın 31 kilometre güneyinde ve Hint Okyanusu'nda bulunan bir ada ülkesi. 1972 yılından önce Seylan olarak bilinirmiş. Hint Okyanusu'nun İncisi olarak da adlandırılan ülkede yaklaşık 21 milyon kişi yaşıyormuş. Hindistan ile karşılaştırırsam Sri Lanka daha temiz ama biraz pahalı. 1983-2008 yılları arasında hükümet güçleri ve Tamil Elam Özgürlük Kaplanları (diğer adıyla Tamil Kaplanları) arasında gerçekleşen iş savaştan sonra fiyatların arttığı söyleniyor. Savaş sırasında buradaki eski uygarlıklara bayağı zarar verilmiş. Toplam 1,340 kilometrelik sahil şeridine sahiptir. Aralık ve Mart ayları arasında tropikal ve kuzeydoğu muson yağmurlarının etkisi altında kalan iklimi, Haziran ve Ekim ayları arasında da güneybatı muson yağmurlarının etkisi altında kalmaktadır. Sri Lanka, çay tarımında önde gelen bir ülkelerdenmiş. Sri Lanka’daki en önemli şey, sekiz ayrı kentin UNESCO Dünya Mirası listesinde yer almasıdır. Bu 8 antik kentin isimleri şöyle; Polonnaruwa, Sigiriya, Dambulla Golden Temple, eski şehir Galle ve tahkimatı, kutsal şehir Anuradhapura, kutsal şehir Kandy, Sinharaja Forest Reserve ve Sri Lanka Central Highlands Şimdilik Sri Lanka’dan haberler bunlar Sevgiler.