24 Mart 2012 Cumartesi

Hoşça kal Luang Prabang

Luang Prabang’taki son sabahımda, otelden tam çıkıyordum ki İngiliz bir amca tarafından lafa tutuldum. Ve onunla birlikte otelde kahvaltı yapmak zorunda kaldım. İngiliz amca, bugün Luang Prabang’tan Chaing Mai gidecekti. Laos’tan Bangkok’a ucuz uçak biletleri hakkında bilgi verdi. Aslında macera olsun diyorsanız Thailand’dan Vientaine’e yürüyerek dahi geçebilirsiniz. Köprüden geçerken altın madeninin çıkartıldığı bölgeyi de görebilirsiniz. Altın madeninin bu ülkede oluşu geçmişteki yapılan savaşlarının altında yatan gizli neden olabilir. Ne dersiniz?
Son günümde Wat Wisolamat tapınağını gezmeğe gittim. Bu tapınak 1800’lerde yapılmış olmasına rağmen içerisindeki Buddha heykelleri 15-16 yy’dan kalmaydı. Tapınağın bahçesindeki That Pathumstupa ise 1514 yılında inşa edilmişti. Buradaki stupa için cennetteki en yüksek stupayı temsil ettiği söyleniyordu.Tapınağın içerisindeki büyük Buddha heykelinin sağ tarafında üç beş tane küçük Buddha heykeli vardı. Bunlara “ Wishing Granted Buddha”deniliyordu. Dilediğiniz şeyin olmasını sağlayan Buddha’lardı. Ancak dileğinizi diledikten sonra Buddha heykellerinden birini kaldırmanız gerekiyordu. Heykeli kaldırabilirseniz dileğinizin olacağı anlamına geliyordu. Hemen bir dilek diledim. Heykellere dokunmamız istenmiyor olmasa da bu durumu kontrol edecek herhangi bir sorumlu da görevlendirilmemişti.
Ben de şeytana uyarak kuralları çiğneyip diğerlerine göre daha hafif olan Buddha heykelini kaldırdım. Kuralları çiğnemiş olmamdan dolayı dileğim gerçekleşip geçekleşmeyeceğini zaman gösterecekti. Öğleden sonra, Luang Prabang’taki cafeleri dolaşıp gezi yazılarımı yazdım. Akşam her zamanki gibi Watmay Souvannapouram’a gidip rahiplerin dualarını dinledim. Benim Laos’lu bayan ertesi akşam saat 20.30 da gelmemi talep etti. Yarın tüm budist camiası için özel bir gündü. Ertesi gün Vientaine’e gideceğimi söyleyerek verdiği bilgi ve gösterdiği dostluk için teşekkür ettim. İngilizceyi çok iyi bilemediği için benden özür dileyerek bana iyi yolculuklar diledi.Burada bulunduğum 4 gün boyunca benim tapınak dostum olmuştu. Ne yapın edin Luang Prabang çok turistik olmadan buraya gelin. Yollar yapılmaya başlanmış....haberiniz olsun. Hoşçakalın Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder