25 Mart 2012 Pazar

Hoşcakal Bali

From Istanbul to Bali Slideshow: Sibel’s trip from İstanbul, Türkiye to 10 cities Singapur, Bangkok, Sri Lanka, Bali, Kerala, Yeni Delhi, Lao Peoples Dem Rep (near Laos, Laos), Sikkim, Darjeeling and Bodh Gaya was created by TripAdvisor. See another Tayland slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.
Bugün 18 Şubat 2012 Nusalembangon adasındaki son günümüz. Duyum ile birlikte sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra birlikte dalış yapacağımız dalış merkezine gittik. Dalış malzemelerimizi ayarladıktan sonra tekneyle dalış yapacağımız yere doğru yol aldık. Dalış için birkaç alternatif vardı. Bir tanesi mantaların bulunduğu yer, diğeri molu molu balıklarının bulunduğu yer ve mağaraların bulunduğu yer. Mağaraların bulunduğu yer enteresan olabilirdi. Ancak bu mevsimde akıntı olması sebebiyle bu alternatifi bir kenara bırakmaya karar verdik. Sonunda Manta alternatifine yöneldik. Şansımız var ise mantaları görebilecektik. Sürat teknesi ile dalış yerine giderken yolda sıkı bir yağmura yakalandık. Bu mevsimde yağan yağmurlar pek uzun sürmüyordu. Zaten denizin içinde olacağımızdan yağmurun yağıp yağmuyor olması çok önemli değildi. Mantaların bulunduğu yere geldiğimizde bizden başka bir teknenin daha dalış yaptığını fark ettik. Dalış kıyafetlerimizi giyerek mantaların görünmesini bekledik. Evet bir mantanın kuyruğu suyun yüzeyinde görünmeye başladı. Sanırım mantaları görmek için dalış yapmaya bile gerek yoktu.
Dalış hocamız hemen atlamamızı söyledi. Denizin dibinde bir sürü rengârenk mercan ve irili ufaklı balıklar yüzüyordu. Maalesef mantalara rastlayamadık. Denizin dibinde keyifli bir 45 dakika geçirdikten sonra tekneye çıktık. Tekneye çıktığımızda yağmur dinmişti. Dalış kıyafetlerimizi çıkardıktan sonra tekrar otele döndük. Bugün öğleden sonra tekrar Sandy bay’e gideceğiz. Bu sefer motosiklet kiralamak yerine Sandy bay’deki Beach Club’ın aracı ile Sandybay’e gideceğiz. Sandy bay gerçekten keyif yapacağımız, huzurlu bir yer. Öğleden sonrası ve akşam yemeğimizi Sandy Bay’de geçirdikten sonra otelimizi geri döndük. Ertesi sabah erkenden buradan ayrılıyoruz. Duyum, Boston’a ben Jakarta’ya uçuyor olacağım. Uçaklarımıza binmeden önce bir Kuta şehrini gezeceğiz. Bu şekilde 9 gün içinde Seminyak, Ubud, Kuta ve Nusa Lembongan olmak üzere Bali’deki 4 farklı yeri gezmiş ve görmüş oluyoruz. Ertesi sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra bizi Kuta’ya götürecek sürat teknesine bindik. Kuta’da şöyle bir çarşı pazar dolaştıktan sonra öğlen yemeğimizi yedik. Artık havaalanına gitme zamanı gelmişti. Bizi Kuta’ya getiren Bali’li amca ile saat 12.30 gibi buluşarak Denpasar havalimanına gittik. Benim uçağım Duyum’unkine göre daha erken kalkıyordu. Dolayısıyla Duyum iç hatlar terminaline kadar bana eşlik etti. Check in yaptıktan sonra Duyum ile vedalaşıp uçağın hareket edeceği kapıya doğru ilerledim.
Endonezya’daki son günümü Jakarta’da geçireceğim. Bakalım Jakarta nasıl bir yer? Saat 14.00 gibi Jakarta’ya indim. Jakarta, nüfus sayısı açısından Endonezya’nın birinci, dünyanın ise 13. Şehriymiş. Jakarta’da kalacağım otel şehir merkezine yakındı. Taksi ile Jakarta’da kalacağım otele gittim. Bavulumu otel odasına bıraktıktan sonra Jakarta’da dolaşmaya başladım.
Önce Merdaka Square’deki National Monument sonra ise Masjid İstiklal camisini görmeye gittim. Oradan da kaldığım otele yakın olan bir alış veriş merkezine gittim. Şöyle bir etrafa bakındıktan sonra Starbucks’ta kahvem içtikten sonra otele döndüm. Jakarta büyük bir şehirdi. Çocuklara yönelik eğlence parkları, botanik bahçeler vardı. Ertesi gün kahvaltımı yaptıktan sonra metro ile Ubud’ta kaldığımız villanın müdürünün tavsiye ettiği alış veriş merkezine gittim. Alış veriş merkezi şehir merkezinden uzaktaydı. Metro dedikleri ise otobüs filosuydu. Ancak yollarda sadece otobüslere özel yol ayrılmıştı. Alış veriş merkezini şöyle bir dolaştıktan sonra iki saatlik bir masaj satın aldım. Sonra da otele gidip bavulumu alarak havaalanına doğru hareket ettim. Bugün 2 ay süren yolculuğumun son günü. Ha gittim ha gideceğim derken şimdi geri dönüyordum. Hoşcakal Endonezya, Hoşça kal Bali.. Sevgiler