17 Ocak 2012 Salı

Yeni Yıl, 2011’e Hoşça kal, 2012’ye Hoşca Gel

Bugün yani 31 Aralıkta başlayacak olan Kalachakra çalışmasının 1 Ocak tarihine alındığı anons edildi. Sabahtan kahvaltımı yaptıktan sonra Mahabodhi Temple’ına gittim. Buddha’nın aydınlandığı Mahabodhi Temple’da yılın son gününü geçirmek şans getirebilirdi.

Mahabodhi Temple’a gitmek için çarşıdan geçiyordum ki bir de baktım ki bir sürü Tibetli yolun iki kenarında sıralanmışlardı. Bu sıralanma Holiness Dalai Lama’nın birazdan buradan geçeceği anlamına geliyordu. Aradan 1.30 saat geçtikten sonra o sevimli gülümsemesi ile Sevgili Dalai Lama tam bir metre ötemden arabasıyla geçti. Yılın son gününde Dalai Lama ile görüşmemi gerçekleştirmiş oldum. Bu seferkinle birlikte Dalai Lama’yı üçüncü görüşüm olacak ve her seferinde aynı duygusallaşmayı yaşıyorum. İnşallah daha uzun yaşar. Barış konusunda biraz daha çok insana ilham kaynağı olur.
Dalai Lama ile karşılaştıktan sonra Unesco’nun dünya mirasları listesinde yer alan Buddha’nın aydınlandığı Mahabodhi Temple’a gittim.

Burası bizim Kâbe ile aynı statüde bir yer. Herkes Kâbedeki gibi temple’ın etrafını tavaf edip, meditasyon yapıyor. Tibetli monklar ise temple’in içinde gruplar halinde ilahi okuyorlardı. Temple’ın içi o kadar kalabalıktı ki çok fazla kalmadım ve çadırıma gidip yeni yıla temiz girmek için banyo yapıp biraz dinlendim.

Akşam tekrar Mahabodhi temple’a gitmeyi planlıyorum. Yeni yıla bu kutsal yerde girmek iyi olabilir.
31.12.2011 akşamı Mahabodhi temple’a geldiğimde büyülü yerde olmanın ayrıcalığını hissettim. Temple’ın içindeki Buddha heykelini ziyaret ettim. Ve Temple’ın etrafında yedi tur attıktan sonra yarım saattir meditasyon yapıyordum ki düdükler çalmaya başladı. Temple kapanıyordu. Yeni yıla burada girme planlarım altüst olmuştu. Demek ki bu sene yeni yıla çadırda girmem gerekiyordu.

Manastırın dışına çıkınca para ile mum yakılan bir bölüm var. Aklıma kim gelen herkes adına 205 adet mum yakıp dilencilere para yardım ettim. Ne de olsa bugün yılbaşıydı. Çadırıma döndüğümde saat 23.25 idi. Yeni yıla 35 dakika vardı. Saat tam 24.00 olduğunda havai fişekleri atılmaya başladı. Annemin ve ablamın yeni yılını kutlamak için aradım ulaşamadım. Sadece Duyum ile konuşabildim. Sonra da yattım.


Yarın Kalachakra’nın ilk günü. Bayağı heyecanlı olacak. Bu sefer ki Kalachakra uyulmaması, 32.nci. Ayrıca Bodhgaya gibi kutsal bir yere yapılıyor olması ise çalışmanın gücünü arttıracağa benziyor.
Yarını iple çekiyorum.

Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder