16 Ocak 2012 Pazartesi

Kutsal Temple’ı Görmeye Rumtek’e Dağlara Çıkıyorum.

26.Aralık günü sabahı saat 8.30’da sırt çantamı alarak kahvaltı için aşağıya indim. Tibetli teyze bana güzel bir tibet kahvaltısı hazırladı. Hatta yemediklerimi paket yapıp yanımda götürebileceğimi dahi söyledi. Hesabımı ödedikten sonra beni önce Rumtek sonra da New Jalpaiguri götürecek araca bindim. Aracın sahibi de Tibetliydi. Amcanın kızı da bizimle geliyordu. Yolda anneannesinin evine geldiğimizde inecekti. Önce küçük bir kız diye düşünsem de sohbetimiz sırasında üniversiteyi bitirdiğini ve şu an master yaptığını öğrendim. Tibetliler genelde oldukları yaşa göre çok genç görünüyorlardı.
Gangtok, Rumtek arası 20 km idi. Tam Gangtok’un karşısındaki dağa gidecektik. Önce bulunduğumuz dağdan döne döne aşağıya inecek sonra diğer dağa doğru döne döne yukarı çıkacaktık. Arada bir Tibetli amcanın kızıyla sohbet ederek Rumtek’e vardık. Burası küçük bir dağ kasabasıydı. Huzur rüzgârları esiyordu. Tibetlilerin camiasında kutsal olarak bilen Karmapa’lara ait Rumtek manastırına gittik. Burası küçük bir Tibet haline getirilmişti. Manastırın içini gezip duamı yaptıktan sonra New Jalpaiguri’ya doğru yola çıktık. 90 km yolu yaklaşık 3 saatte aldıktan sonra New Jalpaiguri’ya vardık. Trenimin kalkmasına daha çok vardı. Şehrin kalabalıklığı, her kafadan bir sesin çıkması, yollarda hiçbir trafik kuralının işlemiyor olması, herkesin aynı anda nedensiz korna çalıyor olmaları karşısında dağlarda kalmak en iyisi gibi görünüyordu. Dağda yaşayan insanların zorluklara rağmen evlerini dağların üzerinde inşa etmiş olduklarının sebebi çok açıktı. Dağlar şehirlere göre daha da gelişmişti.
Sırt çantamı tren istasyonundaki emanete teslim ettikten sonra 10 dakika uzaklıktaki Siliguri’ye gidip internet cafede maillerime baktım. Maillerime baktıktan sonra Siliguri’de yapılacak çok bir şey olmadığından tekrar tren istasyonuna döndüm. Bekleme salonunda kitap okuyarak trenin kalkmasını bekledim. Geçen seneki Hindistan gezimde treni ulaşım aracı olarak kullanmayı bırakmaya karar vermiştim ama bu bağlantıda trenden başka alternatifim yoktu. İnşallah güzel bir tren şansıma düşer diye düşündüm. Ertesi gün ise Patna’ya oradan da Bodhgaya’ya gideceğim. Burada Kalachakra organizasyonunun çadırlarında kalacağım. Benim çadırım semilüks tipte ve 2 kişilik, sadece bana ait olacak. 12 gün kadar çadır hayatını deneyimleyeceğim. Bakalım nasıl olacak?